Zakelijke brief verbeteren
Hieronder zie je een klachtenbrief, gericht aan Ziggo. In de brief staan fouten, zowel wat betreft het uiterlijk (lay-out) van de brief, het taalgebruik als de taalverzorging.
Verbeter de brief en maak er een perfecte brief van.
Bij het examen word je beoordeeld op:
Bij het examen word je beoordeeld op:
- samenhang van de tekst (de tekst heeft een inleiding/kern/slot, gebruik van voegwoorden)
- inhoud en doel (is het doel van de schrijver duidelijk?)
- taalgebruik t.a.v de lezer (formeel/informeel taalgebruik, consequent in aanspreken)
- woordgebruik (juist gebruik van veelgebruikte woorden en uitdrukkingen, gebruik van synoniemen van veelgebruikte woorden)
- grammatica, spelling en leestekens
- lay-out/leesbaarheid (het uiterlijk van je brief, tekst of verslag)
Ziggo
Postbus 1200
Postbus 1200
1387 TP Amsterdam
12-10-15
Klaas pietersen
rondedreef 15
1512 TG Utrecht
Betreft: klagen over prijs verhoging abonement
Geachte Mijnheer/Mevrouw,
op 10 Oktober ben ik erachter gekomen dat u de prijs van mn abonement hebt
verhoogt van E. 30 naar E.45 Belachelijk
vind ik dat! Ik heb hier daarom ook een klacht over. Omdat ik het niet eens met
de prijs verhoging want, de verhoging is niet aangekondigdt, en
jullie het zomaar met 15 hebben verhoogd.
Daarom vraag ik uw om de prijs wijziging van mn abonment
weer niet door te laten gaan. Als u hiertoe niet bereidt bent, wil ik men telefoon
en televisie abonement kosteloos zonder boete beëdigen.
Binnen twee
weken verzoek ik u vriendelijk te reageren op mn brief en mijn klacht ongedaan
te maken.
Met vriendelijke groet,
klaas Pietersen
Rondedreef 15 - utrecht
Reacties
Een reactie posten