Zakelijke brief verbeteren

Hieronder zie je een klachtenbrief, gericht aan Ziggo. In de brief staan fouten, zowel wat betreft het uiterlijk (lay-out) van de brief, het taalgebruik als de taalverzorging.
Verbeter de brief en maak er een perfecte brief van.

Bij het examen word je beoordeeld op:
  • samenhang van de tekst (de tekst heeft een inleiding/kern/slot, gebruik van  voegwoorden)
  • inhoud en doel (is het doel van de schrijver duidelijk?)
  • taalgebruik t.a.v de lezer (formeel/informeel taalgebruik, consequent in aanspreken)
  • woordgebruik (juist gebruik van veelgebruikte woorden en uitdrukkingen, gebruik van synoniemen van veelgebruikte woorden)
  • grammatica, spelling en leestekens 
  • lay-out/leesbaarheid (het uiterlijk van je brief, tekst of verslag)


Ziggo
Postbus 1200
1387 TP Amsterdam

12-10-15

Klaas pietersen
rondedreef 15
1512 TG Utrecht

Betreft: klagen over prijs verhoging abonement

Geachte Mijnheer/Mevrouw,
op 10 Oktober ben ik erachter gekomen dat u de prijs van mn abonement hebt verhoogt van E. 30 naar E.45  Belachelijk vind ik dat! Ik heb hier daarom ook een klacht over. Omdat ik het niet eens met de prijs verhoging want, de verhoging is niet aangekondigdt,  en  jullie het zomaar met 15 hebben verhoogd.
Daarom vraag ik uw om de prijs wijziging van mn abonment weer niet door te laten gaan. Als u hiertoe niet bereidt bent, wil ik men telefoon en televisie abonement kosteloos zonder boete beëdigen.
Binnen twee weken verzoek ik u vriendelijk te reageren op mn brief en mijn klacht ongedaan te maken.
Met vriendelijke groet,
klaas Pietersen
Rondedreef 15 - utrecht 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Oefening leesteken

Opdracht: Verdeel de tekst in alinea’s

Oefening Taalverzorging