Zakelijke e-mail verbeteren
Hieronder zie je een zakelijke e-mail.
In de e-mail staan fouten, zowel wat betreft de lay-out, het taalgebruik als de taalverzorging.
Verbeter de e-mail en maak er een duidelijk leesbaar en net bericht van.
Tip: Zorg dat de boodschap (het doel) gelijk blijft, maar pas wel de tekst aan.
Bij het examen schrijven word je beoordeeld op:
In de e-mail staan fouten, zowel wat betreft de lay-out, het taalgebruik als de taalverzorging.
Verbeter de e-mail en maak er een duidelijk leesbaar en net bericht van.
Tip: Zorg dat de boodschap (het doel) gelijk blijft, maar pas wel de tekst aan.
Bij het examen schrijven word je beoordeeld op:
- samenhang van de tekst (inleiding/kern/slot, gebruik voegwoorden)
- inhoud en doel (is het doel van de schrijver duidelijk?)
- taalgebruik t.a.v de lezer (formeel/informeel taalgebruik, consequent in aanspreken)
- woordgebruik (juist gebruik van veelgebruikte woorden en uitdrukkingen, gebruik van synoniemen van veelgebruikte woorden)
- grammatica, spelling en leestekens
- lay-out/leesbaarheid (het uiterlijk van je brief, tekst of verslag)
Onderwerp: geen kaart
Ik heb op 07-01-2016 een dalvrijabonnement
aangevraagd bij de NS, 3 weken later geen kaart, gemaild, dat kan niet, want
de kaart is opgestuurd, maar nee hoor,de adresgegevens van mij klopte wel, maar
de NS en de OV-Chipkaart hadden verkeerde gegevens uitgewisseld, dus was mijn
kaart naar een verkeerd adres gestuurd, veel heen en weer gemaild, ik moest
zelf maar de kaart cancellen door dure 0900 nummers te bellen, uiteindelijk
heeft de NS mijn kaart geanulleerd, en kon ik een nieuwe aanvragen, zogezegd zo
gedaan, en ja hoor, per 27-032016 kan ik gaan reizen met de trein,tja,
dat had je gedacht, wat denk je, hebben ze de kaart die ik wel heb gekregen ook
geannuleerd, dus kan ik op 27-03-2016, weer een kaart aan gaan vragen, dus ben
ik weer drie weken verder ,ik heb in heel mijn leven nog nooit zo’n drama
bedrijf meegemaakt, weer gebeld met de klantenservice maar, die kunnen niks
vinden, terwijl ik gisteren toch echt een email heb gehad, waaruit blijkt dat
ik dubbel in het systeem stond, en ik de kaart om onduidelijke redenen was
geannuleerd, ik ben benieuwd welk antwoord ik nu weer krijg van u bedrijf,
misschien de minister maar is een email sturen ?
Reacties
Een reactie posten